Het onderzoek
Elke 2 jaar voert onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van Federgon een onderzoek uit bij een representatieve steekproef. Het onderzoek is erop gericht om meer inzicht te krijgen in uitzendkrachten, hun motieven en de tevredenheid over uitzendwerk. Door deze studie kunnen we trends, pluspunten en werkpunten in kaart brengen, zodat zowel beleidsmakers als uitzendkantoren een solide basis hebben om uitzendwerk nog verder te optimaliseren. De resultaten geven dan ook objectieve inzichten die tonen welke belangrijke rol uitzendwerk vervult op onze arbeidsmarkt.
6050 respondenten, die in september 2019 werkten als uitzendkracht, leren ons de uitzendkracht in al zijn diversiteit kennen.
De rol van uitzendwerk
Uitzendwerk opent deuren die anders vaak gesloten blijven, zowel voor laagopgeleiden als voor hooggeschoolde profielen. Uitzendwerk kan een opstap zijn naar de arbeidsmarkt op elk moment van iemands loopbaan, van pas afgestudeerde tot gepensioneerde. Uitzendwerk is vandaag dan ook een belangrijk deel van de oplossing om vlotte transities op de arbeidsmarkt mogelijk te maken.