Herstel van uitzendwerk zet zich voort in september

In september 2020 nam het aantal gepresteerde uren uitzendarbeid toe met +3,88% t.o.v. de vorige maand (op basis van voor seizoens- en kalenderinvloeden gecorrigeerde cijfers). Deze toename is toe te schrijven aan een positieve evolutie in beide segmenten: het aantal gepresteerde uren uitzendarbeid nam toe met +3,09% in het arbeiderssegment en met +4,87% in het bediendesegment.

In vergelijking met de maand september van vorig jaar liet de uitzendsector een daling optekenen van -11,78%. Dit cijfer is het resultaat van een afname van de activiteit met -13,43% in het arbeiderssegment, en met -9,51% in het bediendesegment.

De Federgon-index bereikte 93,87 punten in september 2020 tegenover 90,37 punten de maand ervoor. De index geeft het niveau van de activiteit weer in de onderzochte maand ten opzichte van de activiteit in de maand januari 2007 (basis 100), en dit op basis van voor seizoensinvloeden gecorrigeerde cijfers.