De dienstenchequebedrijven dragen zorg voor hun huishoudhulpen en roepen klanten op om te zorgen voor werkbare temperaturen

|   Dienstencheques

De sociale partners van PC 322.01 hebben een gezamenlijk standpunt ingenomen met betrekking tot de werkomstandigheden van de huishoudhulpen bij vriestemperaturen. Dat zegt Federgon, netwerk voor werk, de federatie van HR-dienstverleners die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt. Door de huidige energiecrisis, komen huishoudhulpen immers vaker dan vroeger in contact met klanten die hun huis niet verwarmen waardoor de temperatuur in bepaalde woningen extreem laag is.

De sociale partners dringen erop aan dat de klanten het huis comfortabel verwarmen wanneer de huishoudhulp komt werken. “We moeten zorg dragen voor onze huishoudhulpen”, benadrukt Ann Cattelain van Federgon. “Ook onze dienstenchequebedrijven delen deze bezorgdheid en nemen hun verantwoordelijkheid door hun klanten op te roepen om te zorgen voor werkbare temperaturen.”

Federgon, het netwerk voor werk. Door een optimale ondersteuning in elke fase van hun loopbaan zorgen we er mee voor dat mensen hun plek vinden in de wereld van werk.