De uitzendconsulent blijft het belangrijkste aanspreekpunt bij vragen of problemen tijdens de uitzendopdracht. Uitzendkrachten contacteren hen op de eerste plaats met vragen over de inhoud van de job, administratie, ziekte of problemen met het loon. Uitzendkrachten nemen wel steeds makkelijker contact op met de leidinggevende van het bedrijf waar ze hun opdracht uitvoeren, en dan vooral met vragen over werkongevallen, incidenten en ziekte.
Tevredenheid over uitzendkantoren stijgt
Een doorgedreven digitalisering van het administratieve proces bij uitzendopdrachten zorgt ervoor dat uitzendkrachten tevreden zijn over de correctheid van de aangeboden contracten en de correcte uitbetaling van hun loon. Ondanks de digitalisering tonen de cijfers uit het onderzoek aan dat uitzendkrachten nog steeds heel veel belang hechten aan persoonlijke contactmomenten met de uitzendconsulent. Studenten vinden het daarentegen net een troef dat het volledige proces digitaal kan verlopen.
Uitzendkrachten vinden het helemaal geen probleem meer om bepaalde aspecten van de uitzendjob vanop afstand te regelen. Dit doen ze bij voorkeur via telefoon, e-mail of sms. Enkel bij de voorbereiding van de sollicitatieprocedure of in geval van vragen of problemen verkiezen ze nog steeds een persoonlijk contact met de uitzendconsulent.