Spring naar hoofd-inhoud

Nieuwe huisstijl voor Federgon

|   Newsletters

Het is met veel trots dat we u de nieuwe identiteit van Federgon voorstellen. Net zoals we in het verleden enkele kantelmomenten hebben gekend, hebben we in 2021 beslist om een strategische denkoefening te doen en om opnieuw scherp te stellen waar wij als organisatie, anno 2022 en de komende jaren voor willen staan.

Deze oefening heeft ons geleid tot volgend merkverhaal:

Wij zijn Federgon, het netwerk voor werk.

We behartigen de gemeenschappelijke belangen van onze leden door sterk lobbywerk en zorgen voor individuele dienstverlening. We verenigen, adviseren, inspireren en creëren. In alles wat we ondernemen, streven we naar excellentie. Met onze ploeg van experts vormen we een kenniscentrum en zetten we die kennis om in vernieuwende ideeën en adviezen waarop kan gebouwd worden.

Met een open blik kijken we naar de wereld van werk. Door onze stakeholders actief te inspireren, werken we mee aan oplossingen waar iedereen beter van wordt in een steeds evoluerende arbeidsmarkt. Want samen met onze leden beogen we één doel: werk maken van talent. Door een optimale ondersteuning in elke fase van hun loopbaan zorgen we er mee voor dat mensen hun plek vinden in de wereld van werk.

We hebben ook volgende kernwaarden gedefinieerd:

  • Ethisch: als partner zullen we de zaken steeds op een correcte manier benaderen, en dat verwachten we ook van onze leden.
  • Excellent(ie): in alles wat we doen, streven we naar excellentie. Onze leden kunnen rekenen op kwalitatief hoogstaande diensten en betrouwbare adviezen.
  • Voor mensen: wat we doen, gaat over mensen. Die focus blijven we steeds voor ogen houden.
  • Innovatief & ondernemend: we delen de ondernemende ‘mindset’ van de bedrijven die we vertegenwoordigen en kijken met een vernieuwende blik naar de wereld van werk.

Dit verhaal en onze waarden hebben we gevisualiseerd in een logo en stijl die past bij Federgon en die een duidelijke eigenheid heeft. Het uitgangspunt voor onze nieuwe identiteit is het idee van ‘samenbrengen’. Het is de essentie van onze rol en refereert naar ons gezamenlijk doel. Om dat idee van samenbrengen vorm te geven, gebruiken we als symbool 2 halve cirkels die uit elkaar zijn geschoven en naar elkaar toe bewegen. De basisgedachte achter het logo wordt zo ‘het streven naar de perfecte cirkel, met andere woorden het streven naar excellentie’.

Het nieuwe logo bestaat in verschillende kleuren. Het grote kleurenpalet weerspiegelt de diversiteit van de arbeidsmarkt en onze focus op mensen.

‘Network for work’ is onze nieuwe baseline. Het is een baseline die 100% helderheid brengt, het legt meteen uit wie we zijn. Met het oog op helderheid, integreren we de baseline bij het logo van Federgon. Doordat we de woorden ‘network’ en ‘work’ visueel aan de naam Federgon te koppelen, bestaat er geen twijfel over de essentie van wie we zijn.

U ziet, we hebben niets aan het toeval overgelaten. Toch is onze nieuwe identiteit meer dan een rationele overweging. Het resultaat voelt ook helemaal juist aan. We hopen dat u dat gevoel ook deelt en trots bent om deel uit te maken van ons netwerk.

 

 

Lees hier de volledige newsletter


Federgon is de federatie van de HR-dienstverleners. Als sectorfederatie vertegenwoordigt Federgon de bedrijven die actief zijn op het vlak van arbeidsbemiddeling en HR-dienstverlening in de ruime zin van het woord.