Vertraging van de uitzendactiviteit bevestigd in september

In september 2018 nam het aantal gepresteerde uren uitzendarbeid licht af met -0,01% t.o.v. de vorige maand (op basis van voor seizoens- en kalenderinvloeden gecorrigeerde cijfers). Deze evolutie is toe te schrijven aan een negatieve evolutie van het aantal gepresteerde uren in het bediendesegment met -0,14%, en een bescheiden toename in het arbeiderssegment met +0,09%.

In vergelijking met de maand september van vorig jaar liet de uitzendsector een daling optekenen van -0,89%. Dit cijfer is het resultaat van een afname van de activiteit met -1,61% in het arbeiderssegment en een kleine toename van +0,15% in het bediendesegment.

De Federgon-index bereikte 114,03 punten in september 2018 tegenover 114,04 punten de maand ervoor. De index geeft het niveau van de activiteit weer in de onderzochte maand ten opzichte van de activiteit in de maand januari 2007 (basis 100), en dit op basis van voor seizoensinvloeden gecorrigeerde cijfers.