Spring naar hoofd-inhoud

Vormingsfonds voor Uitzendkrachten heet voortaan Travi

|   UitzendarbeidNewsletters

Het Vormingsfonds voor Uitzendkrachten gaat voortaan als Travi door het leven. Travi staat in voor het opleiden van uitzendkrachten en -kandidaten en biedt een uitgebreid vormingsaanbod aan op diverse locaties in het hele land. Met de nieuwe naam en de nieuwe slogan ‘Train temps, gain impact’ wil Travi onderstrepen hoe belangrijk levenslang leren is voor de uitzendsector.

Travi ondersteunt de uitzendbedrijven, zodat die hun uitzendkrachten of kandidaten voor uitzendarbeid een geschikte vorming kunnen aanbieden. Sinds 2006 biedt het Vormingsfonds voor Uitzendkrachten als sectoraal fonds onder impuls van de sociale partners uit de uitzendsector een breed scala aan vormingsinitiatieven en sensibiliserende acties. Travi werkt de drempels weg voor mensen die aan de slag willen als uitzendkracht, maakt jongeren warm voor een job als uitzendkracht en stimuleert ook diversiteit in de sector.

Dat aanbod wordt gesmaakt. Per jaar leidt Travi tussen 5.000 en 7.000 cursisten op, goed voor 100 à 150.000 opleidingsuren. Travi heeft een ruim aanbod van kortdurende opleidingen die op geregelde tijdstippen worden georganiseerd, maar kan ook een aanbod op maat creëren voor zijn partners. Daarvoor wordt nauw samengewerkt met de uitzendsector en bereikt Travi meer dan 1.000 van de 1.500 uitzendkantoren in het hele land. De meeste cursisten zijn werkzoekend. Gemiddeld vindt 86% van hen binnen de twee maanden na de opleiding een job.

www.travi.be info@travi.be