Veiligheid en gezondheid van de huishoudhulpen komt op de eerste plaats

|   Dienstencheques

Op het moment dat de dienstenchequebedrijven zullen heropstarten, komt de veiligheid en de gezondheid van de huishoudhulpen op de eerste plaats. Dat zegt Federgon, de sector van de HR-dienstverleners, die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt.

De dienstenchequesector vraagt aan de overheid om de sector te sluiten (PC 322.01)

|   Dienstencheques

Federgon, de federatie die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt, vraagt aan de overheid om de dienstenchequesector (zowel poetshulp als strijkateliers) te sluiten.

Werkgevers kunnen sectoraal ontwerpakkoord in de dienstenchequesector (PC 322.01) voorlopig niet ondertekenen

|   Dienstencheques

Werkgevers kunnen het sectoraal ontwerpakkoord in de dienstenchequesector om juridisch-technische redenen nog niet ondertekenen.

Ontwerpakkoord over loonsverhoging in de dienstenchequesector (PC 322.01)

|   Dienstencheques

Werkgevers en vakbonden van het Paritair comité 322.01 (dienstencheques) zijn vandaag opnieuw samengekomen om te onderhandelen. Er is een ontwerpakkoord  over een loonsverhoging.

Onderhandelingen in dienstenchequesector eenzijdig stopgezet door de vakbonden

|   Dienstencheques

Onderhandelingen in dienstenchequesector stopgezet. Voorlopig geen akkoord voor de dienstenchequesector.

Naar een future-proof dienstenchequesysteem

|   Dienstencheques

De dienstenchequesector is na bijna 15 jaar activiteit uitgegroeid tot een volwaardige en volwassen sector. Federgon, de federatie van de HR-dienstverleners, die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt, reikt de bouwstenen aan waarmee de volgende regeringen dit succesvolle stelsel duurzaam en future-proof verder kunnen uitbouwen.

Graag een constructieve dialoog over een sector die zowel op sociaal als op economisch vlak een cruciale maatschappelijke rol vervult

|   Dienstencheques

Het klopt, het dienstenchequesysteem heeft vandaag de vooropgestelde doelstellingen ruimschoots overtroffen. Maar dat dit zou betekenen dat het systeem nu stilaan mag afgebouwd worden? Integendeel. Dit zou een bijzonder slecht idee zijn, stelt Federgon, de federatie van de HR-dienstverleners die ook de dienstenchequesector vertegenwoordigt.

Een uitbreiding van de dienstenchequesector is een volwaardig alternatief voor de regeringsvoorstellen inzake 1.000 euro bijverdienen

|   Dienstencheques

Het voorstel van de federale regering om burgers de kans te geven per maand tot 1.000 euro onbelast bij te klussen verdienen doet heel wat stof opwaaien. De doelstellingen van dit voorstel zijn nochtans nobel.

Persbericht VVSG - Sector Dienstencheques pakt discriminatie aan

|   Dienstencheques

Om discriminatie in de dienstenchequebedrijven tegen te gaan, hebben de werkgeversorganisaties Federgon, het Vlaams Platform PWA/PWA-DCO, de Federatie van de Belgische Textielverzorging en de Vereniging van Vlaamse Steden en Gemeenten vzw (VVSG) vandaag de vzw MYCADIS boven de doopvont gehouden.

Aan alle huishoudhulpen een oprechte dankjewel!

|   Dienstencheques

Op de Dag van de Schoonmaak wil Federgon, de federatie die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt, uitdrukkelijk alle huishoudhulpen bedanken. Elke dag opnieuw maken zij voor bijna een miljoen klanten het verschil. Wij willen hen dan ook oprecht danken voor hun inzet en hun engagement.

Perscontact

De communicatiedienst is bereikbaar voor journalisten die meer informatie willen over Federgon. Onderstaande nummers en e-mailadressen zijn enkel bedoeld voor pers.

Federgon - Communication & PR
Tour & Taxis - Royal Depot
Havenlaan 86c bus 302

Perscoördinator
Lien Persyn

Woordvoerder
Herwig Muyldermans
Algemeen Directeur Federgon

Studenten die meer informatie wensen, raden we aan om ons jaarverslag en de website te raadplegen.

Download hier ons logo

EPSJPG

Download hier de foto's van onze directieleden