Voor een akkoord moet je met twee zijn: de dienstenchequewerkgevers zijn de houding van de vakbonden grondig beu.

|   Dienstencheques

De werkgevers vragen zich af waar de vakbonden met de sector naar toe willen. De houding van de vakbonden komt zeker niet ten goede aan de meer dan 150.000 werknemers die vandaag werken in het dienstenchequesysteem.

Zonder dialoog is een oplossing in de dienstenchequesector niet mogelijk.

|   Dienstencheques

De acties en de communicatie van de vakbonden gooien alleen maar olie op het vuur.

Werkgevers willen loonakkoord toepassen, maar vakbonden staan op de rem

|   Dienstencheques

Ondanks dezelfde verzuchtingen en ambities bij vakbonden en werkgevers is er vandaag nog steeds geen akkoord in de dienstenchequesector. De uitdaging is om de juiste weg te vinden om hetzelfde doel te bereiken. Dat zegt Federgon, de federatie die spreekt in naam van ruim 160 dienstenchequebedrijven en zowel grote, middelgrote als kleine bedrijven uit de sector vertegenwoordigt.

Geen akkoord in de dienstenchequesector

|   Dienstencheques

De onderhandelingen in de dienstenchequesector hebben gisteravond niet tot een akkoord geleid. Dat meldt Federgon, de federatie van HR-dienstverleners, die ook de dienstenchequesector vertegenwoordigt. Een aangepast en verregaand voorstel van de werkgevers stoot opnieuw op een 'njet' van de vakorganisaties.

Dienstenchequesector: vakbonden verwerpen ultieme voorstel van de werkgevers

|   Dienstencheques

Er werd vandaag geen akkoord afgesloten in dienstenchequesector, de vakbonden verwerpen het ultieme voorstel van de werkgevers. Dat zegt Federgon, de federatie van HR-dienstverleners, die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt. De werkgevers, die in hun voorstel tot het uiterste zijn gegaan, noemen de houding van de vakbonden onbegrijpelijk.

Dienstenchequesector: geen begrip voor de vakbondsactie van vandaag

|   Dienstencheques

De werkgevers kunnen absoluut geen begrip opbrengen voor de stakingsactie van de vakbonden. Actie voeren terwijl de onderhandelingen volop lopen en er constructieve voorstellen op tafel liggen is niet correct. Dat zegt Federgon, de federatie van HR-dienstverleners, die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt.

Sectorale onderhandelingen in de dienstenchequesector: onbegrip bij de werkgevers omdat er staking wordt aangekondigd terwijl er constructief onderhandeld wordt

|   Dienstencheques

De vakbonden hebben 18 november als stakingsdag uitgeroepen, terwijl de sectoronderhandelingen op een constructieve manier verlopen en nog niet zijn afgerond.

De dienstenchequesector trekt aan de alarmbel. Wat als de dienstenchequesector niet langer zou bestaan?

|   Dienstencheques

De oplopende inflatie legt de problemen in de dienstenchequesector nog eens pijnlijk bloot, de sector is uitermate bezorgd over de toekomst. Dat meldt Federgon, de federatie van de HR-dienstverleners, die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt.

Uiteraard hebben huishoudhulpen recht op vaccinatieverlof

|   Dienstencheques

Alle huishoudhulpen gevaccineerd, dat is de ambitie van de werkgevers.

Huishoudhulpen mogen verder werken als veiligheidsvoorschriften gerespecteerd worden

|   Dienstencheques

Huishoudhulpen mogen verder werken als het dienstenchequebureau, de huishoudhulpen én de klanten de veiligheidsvoorschriften 100% ter harte nemen

Perscontact

De communicatiedienst is bereikbaar voor journalisten die meer informatie willen over Federgon. Onderstaande nummers en e-mailadressen zijn enkel bedoeld voor pers.

Federgon - Communication & PR
Tour & Taxis - Royal Depot
Havenlaan 86c bus 302

Perscoördinator
Lien Persyn

Woordvoerster
Ann Cattelain
CEO

Studenten die meer informatie wensen, raden we aan om ons jaarverslag en de website te raadplegen.

Download hier ons logo

EPSPNG