Elke 2 jaar voert onderzoeksbureau Ipsos in opdracht van Federgon een onderzoek uit bij een representatieve steekproef. Het onderzoek is erop gericht om meer inzicht te krijgen in uitzendkrachten, hun motieven en de tevredenheid over uitzendwerk.
Door deze studie kunnen we trends, pluspunten en werkpunten in kaart brengen, zodat zowel beleidsmakers als uitzendkantoren een solide basis hebben om uitzendwerk nog verder te optimaliseren. De resultaten geven dan ook objectieve inzichten die tonen welke belangrijke rol uitzendwerk vervult op onze arbeidsmarkt.
6050 respondenten leren ons de uitzendkracht in al zijn diversiteit kennen. In de studie komen volgende grote thema’s aan bod:
- uitzendwerk opent deuren op de arbeidsmarkt;
- tevredenheid en imago van uitzendwerk;
- de motieven voor uitzendwerk;
- de rol van het uitzendkantoor.
Meer weten? Surf dan op www.uitzendkracht2020.be om de hele studie in de Federgon News te lezen en meer.