Het Werkbaarheidsfonds voor de Dienstencheques heeft zopas een zeer mooie campagne gelanceerd rond het materiaal dat door huishoudhulpen wordt gebruikt. Met de campagne, getiteld "Ik toon respect", worden de klanten-gebruikers bewust gemaakt van het belang van aangepast en kwaliteitsvol materiaal voor dienstenchequewerknemers.
Elk beroep moet onder de beste arbeidsvoorwaarden worden uitgeoefend. Dat geldt met name voor huishoudhulpen, die moeten kunnen werken in een serene omgeving, met ergonomisch en kwaliteitsvol materiaal. In het kader van zijn campagne heeft het Werkbaarheidsfonds voor de Dienstencheques ook een website in het leven geroepen waarop alles staat wat men over het onderwerp moet weten. Aan de hand van gedetailleerde informatie, filmpjes met uitleg, adviezen en checklists kan iedereen zich optimaal voorbereiden op de samenwerking met een huishoudhulp.
Federgon staat voor de volle 100% achter deze campagne. Met ruim 140.000 medewerkers, van wie er heel wat uit kansengroepen komen, en ruim 1 miljoen huishoudens die dienstencheques gebruiken, heeft de sector zijn maatschappelijke en economische relevantie ruimschoots bewezen. Hij moet nu dus nog verder geconsolideerd worden door bijzondere aandacht te besteden aan de huishoudhulpen. En deze campagne, die bestemd is voor de klanten-gebruikers, is daar geknipt voor!
Contact: Vorm DC