Travi, het Vormingsfonds voor de uitzendkrachten, heeft onlangs met de steun van Actiris het project ‘DigiBxl’ gelanceerd.
Het doel van het project is een antwoord te bieden aan de toenemende digitalisering op de arbeidsmarkt, door de doelgroepen die een grotere afstand hebben van de digitale wereld te ondersteunen om hun integratie op de arbeidsmarkt te vergemakkelijken.
DigiBxl wil drie verschillende doelgroepen ondersteunen door middel van specifieke acties:
- werkzoekenden en uitzendkrachten, door middel van workshops om de digitale vaardigheden te versterken die nodig zijn tijdens het sollicitatieproces, en zo de toegang tot de arbeidsmarkt te vergemakkelijken;
- jobcoaches, door middel van digitale rekruteringsworkshops om hun klanten/kandidaten beter te ondersteunen bij hun zoektocht naar werk;
- en uitzendkantoren door bij hen en hun klanten/gebruikers bewustwording te creëren over de digitalisering van de arbeidsmarkt door middel van ‘job days’, webinars en/of workshops.
Meer info op www.travi.be.