Spring naar hoofd-inhoud

Gratis enquête rond het welzijn van medewerkers

Dixon & Company

Dixon & Company biedt als HR-dienstverlener verschillende oplossingen aan: werving & selectie, projectsourcing, interim management en talent engagement consulting. Zoals elke organisatie in onze sector staan we waar we staan door het ongebreideld enthousiasme, de expertise en het lerend vermogen van onze medewerkers. De gezondheid van deze medewerkers staat voor ons voorop. Onze interne medewerkers zijn in de mogelijkheid om van thuis te werken en doen dit sinds dag 1. Bij onze externe medewerkers ijveren we hier voluit voor bij de klanten waar ze tewerkgesteld zijn.

De tijdelijke werkloosheid is een goede maatregel, maar hij moet voorzichtig worden toegepast. In deze uitzonderlijke tijden is het net belangrijk dat iedereen zijn verantwoordelijkheid opneemt. Wij beschouwen het als onze gezamenlijke verantwoordelijkheid om zoveel mogelijk medewerkers aan de slag te houden. Hierdoor zullen we de komende weken een beroep doen op hun creativiteit, motivatie én werkethos. Begin april hebben we een analyse gemaakt en we schatten dat de vraag naar onze oplossingen met 50% gedaald is. Uiteraard verschilt dit van zowel het type oplossing dat we bieden als van de sectoren en/of de niches waarin we actief zijn.

Eén van die oplossingen is Dixon Drive. Waar we binnen Dixon & Company de focus leggen op het aantrekken van talent, willen we via Dixon Drive bedrijven ondersteunen in het behouden van talent. Dit doen we door “employee experience”-trajecten aan te bieden. Deze expertise hebben we twee jaar geleden uitgebouwd en loopt uitstekend. Zoals blijkt uit de enquête van Federgon voelt de sector “learning & development” de impact van Covid-19 het meest. We geloven sterk in ons product. Wij dienden ons dus enkele weken geleden binnen Dixon Drive te heroriënteren. Ons uitgangspunt blijft echter wel hetzelfde: we willen onze klanten ondersteunen door vol in te zetten op het engagement en op de beleving van hun medewerkers, ook in tijden van corona. Daarnaast werden we ook geïnspireerd door de vele bedrijven, leveranciers en partners die in deze moeilijke periode altruïstisch hun eigen steentje willen bijdragen. Zo hield Federgon tijdens het eerste weekend de kantoren open om de juridische vragen van hun leden te behandelen of een babysitsite die haar service gratis aanbood aan zorgverleners, ... en ga zo maar door.

In een normale situatie zetten we bij Dixon Drive surveys en trajecten op met als doel de medewerkersbeleving voor onze klanten te verbeteren. De voorbije weken kregen we regelmatig de opmerking van HR-managers en bedrijfsleiders dat het in deze tijd niet gemakkelijk is om inzicht te krijgen in de veranderde werkervaringen van hun mensen. Toch is het net nu belangrijk om haarscherp aan te voelen wat er leeft bij je medewerkers. We hebben daarom specifiek een survey (van een 5-tal minuten) met bijhorend rapport ontwikkeld over ‘werken in coronatijden’. We peilen hier o.a. naar communicatie en organisatie, samenwerking en motivatie. We bieden dit geheel vrijblijvend en gratis aan onze klanten aan, maar ook aan alle bedrijven die hier nood aan hebben. We geloven dat werkgevers hiermee aan de slag kunnen om de werkbeleving van hun medewerkers verbeteren. Bovendien tonen ze aan dat ze bezorgd zijn om het welzijn van hun medewerkers. De survey is in meerdere talen beschikbaar en wordt ook uitgerold in Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië en het VK. Momenteel doen een 10.000-tal medewerkers van meer dan 50 bedrijven mee aan deze survey en de vraag blijft stijgen. De feedback die we ontvangen van de werkgevers over deze oplossing is erg positief, wat ons motiveert om deze zo ruim mogelijk in te zetten.

Het zijn dus ook voor Dixon & Company uitzonderlijke tijden. Onze sector heeft het niet makkelijk en afhankelijk van de niche is de terugval van de markt meer of minder uitgesproken. Wij zitten echter in een bevoorrechte situatie met geëngageerde medewerkers op wie we elke dag kunnen rekenen. Wij geloven in een positieve aanpak met een sterk gevoel voor een gezamenlijke verantwoordelijkheid. Wij trachten in deze tijden nog meer te investeren in onze relaties met klanten en kandidaten, in onze processen en projecten. Als je dit bekijkt vanuit P/L oogpunt, brengt het vandaag minder op. Als je het bekijkt vanuit toegevoegde waarde daarentegen …