Werkgevers kunnen sectoraal ontwerpakkoord in de dienstenchequesector (PC 322.01) voorlopig niet ondertekenen

|   Dienstencheques

Werkgevers kunnen het sectoraal ontwerpakkoord in de dienstenchequesector om juridisch-technische redenen nog niet ondertekenen. Dat laat Federgon weten, de federatie die onder meer de dienstenchequesector vertegenwoordigt.

"Vandaag kunnen wij het ontwerpakkoord tot onze spijt nog niet goedkeuren en dit omwille van juridisch-technische redenen," bevestigt Herwig Muyldermans, Algemeen Directeur van Federgon. "Er zou mogelijk een probleem zijn met de loonnormwetgeving. We betreuren dit uitstel ten zeerste en willen ons hiervoor verontschuldigen. Het juridische aspect wordt momenteel nader onderzocht en we hopen om zo snel mogelijk tot een oplossing te kunnen komen die aanvaardbaar is voor alle partijen. We willen de geest van het akkoord absoluut respecteren."

Federgon hoopt snel vooruit te kunnen gaan en dit in het belang van de huishoudhulpen, de gezinnen en de bedrijven.

Herwig Muyldermans

Algemeen Directeur