Uitzendarbeid in de publieke sector

Federgon, de federatie die onder meer de uitzendsector vertegenwoordigt, is verheugd dat de Vlaamse regering op voorstel van Minister Homans, vandaag het ontwerpdecreet heeft goedgekeurd dat uitzendarbeid binnenkort zal toelaten binnen de Vlaamse overheid en de lokale besturen. Deze beslissing zal ervoor zorgen dat overheidsdiensten uitzendarbeid zullen kunnen inzetten als instrument van een modern HR-beleid, zoals dit vandaag reeds gebeurt in de privésector.

"Door deze beslissing zullen werkzoekenden gemakkelijker toegang krijgen tot opdrachten bij de overheid en zal de overheid toegang krijgen tot een ruimer arbeidsmarktpotentieel", zegt Paul Verschueren, Directeur Vlaanderen bij Federgon. "Bovendien krijgt de overheid hierdoor meer mogelijkheden om haar dienstverlening verder te optimaliseren."