Jobdate voor hoogopgeleide profielen in Mechelen: een mooie samenwerking tussen Federgon en de VDAB

|   RSSNewsletters

Eind november heeft de VDAB, in samenwerking met de leden Recruitment, Search & Selection (RSS) van Federgon, een Jobdate voor hoogopgeleide profielen georganiseerd in Mechelen. Bij deze gelegenheid konden 36 Recruitment, Search & Selectionbureaus kandidaten ontmoeten met commerciële, technische en IT-profielen en hen vaste jobs aanbieden.

Het concept werkte als volgt: gelijktijdig werden er drie verschillende clusters (één voor commerciële profielen, één voor technische profielen en één voor IT-profielen) georganiseerd. Net zoals bij een speeddate werd er na vijf minuten telkens van de ene cluster naar de andere doorgeschoven. Zo konden de aanwezige bachelors en masters kennis maken met de Federgon-leden om idealiter een nieuwe impuls te geven aan hun carrière.

Voor Federgon en haar RSS-leden was dit een zeer geslaagde samenwerking. Met 140 kandidaten geïnteresseerd in commerciële vacatures, 52 geïnteresseerd in technische en 43 geïnteresseerd in IT-vacatures was het event een groot succes. Heel wat kandidaten gingen naar huis met concrete afspraken in hun agenda. Bovendien zijn er reeds plannen om een nieuwe editie te organiseren.

Federgon, het netwerk voor werk. Door een optimale ondersteuning in elke fase van hun loopbaan zorgen we er mee voor dat mensen hun plek vinden in de wereld van werk.