Jaar-op-jaar daling van de uitzendactiviteit in januari

In januari 2019 nam het aantal gepresteerde uren uitzendarbeid licht af met -0,02% t.o.v. de vorige maand (op basis van voor seizoens- en kalenderinvloeden gecorrigeerde cijfers). Deze lichte afname is toe te schrijven aan een positieve evolutie van het aantal gepresteerde uren in het arbeiderssegment met +0,54%, en een afname in het bediendesegment met -0,78%.

In vergelijking met de maand januari van vorig jaar liet de uitzendsector een daling optekenen van -2,37%. Dit cijfer is het resultaat van een afname van de activiteit met -2,87% in het arbeiderssegment en met -1,69% in het bediendesegment.

De Federgon-index bereikte 113,68 punten in januari 2019 tegenover 113,70 punten de maand ervoor. De index geeft het niveau van de activiteit weer in de onderzochte maand ten opzichte van de activiteit in de maand januari 2007 (basis 100), en dit op basis van voor seizoensinvloeden gecorrigeerde cijfers.