Spring naar hoofd-inhoud

2.2. B-Tonic (1/2 dag)
28/10/2020 - 9u30-12u30

'Manage Your Energy' via gezonde voeding, slaap en beweging

Doelstellingen

Na deze training/leerinterventie heb je een beter zicht op:

  • wat het belang is van een holistische welzijnsaanpak;
  • in hoeveel slaap je nodig hebt en wat de effecten zijn van een slecht slaappatroon;
  • hoe je maximaal gezondheidsvoordelen haalt uit een fysieke levensstijl;
  • hoe gezonde voeding een impact heeft op jouw gezondheid en energie;
  • de nodige theorie en (persoonlijke) inzichten, aangevuld met een aantal praktische tips om in je eigen organisatie of bij je klant aan de slag te gaan;
  • en ook hoe je voor jezelf je eigen energie beter kunt managen!

 

Aanpak

Energie vanachter je pc! Daar gaan we voor.

In een halve dag bieden we je theoretische inzichten en advies rond de impact van slaap, beweging en voeding op jouw energiepeil en levensstijl.

Dit vullen we aan met een heuse 'beweegsessie'. Volg en doe mee van thuis of op kantoor. Ervaar voor jezelf de positieve effecten en leer ook hoe dit je collega’s, je eigen organisatie of klant ten goede kan komen.

 

Inhoud en programma

Deel 1

Vanuit wetenschappelijke inzichten geven we meer uitleg over het belang van slaap, beweging en voeding op je algemene gezondheid. Ontdek wat je zelf kan doen om je energie hoog te houden en je immuunsysteem te versterken.

Thema’s die aan bod komen: (theorie-advies-praktische tips)

  • Slaap
    We slapen bijna 1/3 van ons leven. Hoewel het zo'n groot deel van het leven is, is de algemene kennis over slaap niet zo uitgebreid. Onbekend maakt onbemind, en slaap wordt helaas vaak opgeofferd aan andere "belangrijkere" activiteiten. De hele nacht wakker blijven wordt vaak op prijs gesteld in veel subculturen die op prestaties gefocust zijn. Een vreemde trend die zelfs gevaarlijk kan worden genoemd. Kom alles te weten over een gezond slaappatroon.
     
  • Beweging
    Een sedentaire levensstijl (veel zitten en weinig bewegen) is een van de grootste oorzaken van gezondheidsproblemen wereldwijd. Jaarlijks sterven er ongeveer 2 miljoen mensen over heel de wereld aan de gevolgen van een inactieve levensstijl. Het goede nieuws is dat het een van de gemakkelijkste gezondheidsproblemen is om op te lossen! Ontdek hoe je maximaal gezondheidsvoordelen haalt uit beweging.
     
  • Voeding
    De wetenschap rond voeding staat niet stil. Elk jaar komen er steeds nieuwe "hypes" over diëten op de markt. Wat verstaan we juist onder een gezond voedingspatroon en hoe kan dit optimaal bijdragen tot onze gezondheid? We geven je de richtlijnen over gezonde voeding en hoe je maximaal kan genieten van de vele gezondheidsvoordelen.

We sluiten de theoretische sessie af met een leuke interactieve gezondheidsquiz. Hou hiervoor zeker je smartphone bij de hand!

Deel 2

Het tweede deel is meer praktisch gericht. Ontdek via onze leeftijdstest welk effect jouw levensstijl heeft op jouw "biologische" leeftijd.

We delen oefeningen en geven tips over hoe jij jouw bureau en huis kan omvormen tot een beweegruimte! Wees voorbereid op een portie beweging!

 

Trainer

Dominique Monami was in de jaren 90 the leading lady in de tenniswereld. Ze was de eerste Belgische in de wereld top 10 en ze behaalde een bronzen medaille op de Olympische Spelen van Sydney. Ze staat bekend voor haar positieve attitude, ijzersterk karakter en gedrevenheid. Dominique is al meer dan 15 jaren mental coach in de bedrijfs- en sportwereld en is erop gebrand haar inzichten over energie te delen.